Priser
Se vores priser herunder.
Om Unik Afskeds priser
Unik Afskeds priser afspejler et gennemsnitligt prisniveau i forhold til priserne hos andre bedemænd. Vi er ikke hverken specielt billigere eller dyrere end de fleste. Men vi har et navn vi skal leve op til. Derfor skiller vi os ud på andre parametre:
Vi har tilsammen mere end 25 års erfaring, vores rådgivning er grundig og refereres altid på skrift- ikke bare prisoverslaget, men også i forhold til alt det, der er vigtigt for dig at huske.
Derudover har vi stor ekspertise i at imødekomme personlige ønsker på nye måder- særlig for de familier, der ikke ønsker præst eller kirke i forbindelse med afsked.
For overblikkets skyld præsenterer vi dig herunder for en oversigt over nogle vejledende eksempler på de udgifter, du kan forvente i forbindelse med en bisættelse eller begravelse hos Unik Afsked.
Basispris uden markeret afsked: kr. 9.999,-
For begravelse eller bisæt-telse uden markeret afsked inklusive moms. .
Bisættelse: grundpris kr. 13.980,-
For kirkelig eller borgerlig bisættelse inklusive moms. Læs mere her.
Begravelse: grundpris kr. 15.980,-
For kirkelig eller borgerlig begravelse inklusive moms. Klik her og læs mere.
I grundprisen kan du få disse ydelser
Priserne hos Unik afsked for bedemandens ydelser er gennemsnitlige i forhold til generelle priser for bedemænd i København, på Frederiksberg og øvrige danske byer.
Det betyder at de hverken er højere eller lavere end priserne hos vores kollegaer.
Du får hos Unik Afsked et usædvanlig højt serviceniveau samt følgeskab af den samme bedemand eller bedekvinde fra første møde til sidste kontakt i et forløb med dødsfald.
Vi bruger ikke vognmænd til afhentning af afdøde eller varetagelse af kørsler i øvrigt. De opgaver samt alle øvrige opgaver løser vi nemlig selv.
Hos os får du altid en lille bid af vores sjæl.
Se vores basis- og grundpriser her – samt siden med tillægsomkostninger:
Priseksempel 1
Kirkelig bisættelse med efterfølgende kremering og nedsættelse af urne i askefællesgrav:
Efter samtale og udarbejdelse af færdig plan for forløb ud fra de foreliggende ønsker, sender vi et overslag over de samlede udgifter på de beløb, vi på forhånd kender til, samt et estimat over øvrige poster.
For at skabe et overblik over, hvilke ydelser der er relevante for gennemførelse af en bisættelse fra eksempelvis kirke på en hverdag mlm. kl. 9.00 og kl. 16.00 kan du herunder se relevante udgifter:
Omkostninger, bedemand
- Vores ydelser, grundpris kr. 13980,- (inkl. en kørsel fra hospitalskapel på en hverdag direkte til kirke)
- Repræsentation ved bisættelse fra en time før den begynder, kr. 1100,- (Kontrollere at kistedekoration er afleveret, når vi har ansvaret for dennes bestilling hos vores samarbejdspartner, hjælp til at byde fremmødte deltagere velkommen, modtagelse og udpakning af blomster, smuk og hensigtsmæssig anbringelse af blomsterne i kirke eller kapel i samarbejde med kirketjener eller kapelbetjent, samling af blomsterkort i fin æske som afleveres til nærmeste pårørende efter ceremonien
- Kørsel i forbindelse med bisættelse indenfor en radius af 10 km, kr. 1500,-
- Eventuelt ekstra medhjælp til udpakning af blomster ved stort følge samt indsættelse af kiste i kirke kr. 950,-
Omkostninger, kirkegård og krematorium
Kremering, Københavns Kirkegårde, kr. 3051,-
- Erhvervelse af askefællesgrav, kr. 1686,-
- Nedsættelse af urne i askefællesgrav, kr. 482,-
- Obligatorisk vedligeholdelse, askefællesgrav kr. 1610,-
Samlet udgift, vores grundpris ved kirkelig bisættelse samt tillægsydelser, krematorium og askefællesgrav på en af Københavns Kommunes kirkegårde: kr. 23.409,-
Øvrige omkostninger
Dertil kan der være udgift til kistedekoration, annoncering, urne og gravsted, hvis asken skal nedsættes i kendt gravsted på kirkegård, eventuelt gravsten, eventuelt urnetransport, samt kørsel med blomsterne fra højtideligheden, hvis det ønskes- se nedenfor.
Priseksempel 2
Traditionel kirkelig begravelse
Efter en grundig samtale og udvikling af en fuld plan baseret på de ønsker, der er blevet udtrykt, vil vi give dig en oversigt over de samlede omkostninger, herunder de kendte udgifter samt et skøn over eventuelle andre udgifter.
For at give dig et overblik over de relevante omkostninger i forbindelse med en begravelse i en kirke på en hverdag mellem kl. 9:00 og kl. 17:00, kan du nedenfor se de passende udgifter:
Omkostninger til bedemand
- Vores grundlæggende ydelser, startpris: kr. 15.980,- (inkluderer kørsel fra hospitalskapel til kirke på en hverdag)
- Tilstedeværelse ved begravelsen fra en time før starttidspunktet, kr. 1500,- (inkluderer kontrol af kistedekoration, velkomst af deltagere, håndtering af blomster og diskret placering af disse i kirken i samarbejde med kirkepersonalet, indsamling af blomsterkort i en fin æske til senere udlevering til nærmeste pårørende, samt eventuelt følge til kirkegården, hvis den ikke er det samme sted som kirken)
- Kørsel i forbindelse med bisættelse inden for 10 km radius, kr. 1500,-
- Eventuel ekstra assistance ved udpakning af blomster og placering af kiste i kirken ved større følge, kr. 950,-
- Samlet bedømt omkostning for bedemand: kr. 18.980,-
Andre udgifter
Derudover kan der være udgifter til kistedekoration, dødsannonce, urne og gravsted, hvis asken skal nedsættes på en kendt gravplads på kirkegården, eventuelt en gravsten, muligvis transport af urnen, samt transport af blomsterne fra ceremonien, hvis det er ønsket.
Opstilling og klargøring af kiste:
Dette indebærer, at vi skal hente en kiste, der er opbevaret på vores lager. Vi fjerner emballagen, foretager en grundig kontrol for eventuelle fejl eller ridser på kisten, og herefter placerer vi kisten forsvarligt i rustvognen. Vi fuldfører denne proces inden den planlagte afhentning og kører kisten til det forudbestemte bestemmelsessted.
Ekstra medhjælp:
På nogle kapeller, hvor vi henter afdøde, er det nødvendigt med to personer til at placere afdøde i kisten, da kvartermesteren ikke er til rådighed for at hjælpe med denne opgave. Det er vigtigt, at denne proces udføres med værdighed og omhu. Samtidig skal vi være opmærksomme på vores egen fysiske sundhed, og vores løfteteknik skal være korrekt, da vi skal kunne fortsætte med at udføre disse opgaver i mange år fremover. Dette er en opgave, der ikke kan gennemføres af en enkelt person.
Ekstra medhjælp i forbindelse med repræsentation ved bisættelse eller begravelse:
Kan være påkrævet – dels fordi flere katafalker, som kisten skal anbringes på fra rustvognen, ikke er udstyret med hjul eller hæve-sænke-mekanisme. Dette betyder, at der kræves et betydeligt løft og træk. Vi giver altid familien mulighed for at deltage i denne opgave, hvis de ønsker at undgå ekstra assistance.
Der kan også være tilfælde, hvor det er nødvendigt, at to af vores medarbejdere hjælper med at pakke blomster ud og arrangere dem smukt i kirken eller kapellet i samarbejde med kirke- eller kapelbetjenten. Dette kan være relevant, når der er mange deltagere, og vi skønner, at det vil være hensigtsmæssigt.
Repræsentation:
Vi forventes at være til stede i kirken eller kapellet mindst en time før selve ceremonien begynder. Vores opgaver inkluderer at sikre, at kistedekorationen er blevet leveret og fastgjort, modtage og udpakke blomsterne, organisere blomsterkortene og løbende byde de ankomne deltagere velkommen. Der er til tider også situationer, hvor vi skal assistere med forskellige opgaver i henhold til forudgående aftaler med de pårørende.
Transport til og fra kirken eller kapellet:
Dette indebærer, at vi skal transportere afdøde fra det sted, hvor de er, til enten en kirke, kapel eller en anden ønsket lokation, hvor vi skal være mindst en time før bisættelsen. Vi står til rådighed med rustvognen i mindst 2 timer i alt – en time før selve bisættelsen, den halve time som typisk er nødvendig for selve bisættelsesritualet, og den efterfølgende transport fra kirken til enten krematoriet eller kirkegården. Det er således mere tidsforbruget i stedet for den distance, der skal tilbagelægges, der bestemmer omkostningerne for transporten.
Transport med blomster til en specifik gravplads:
Dette tillæg inkluderer følgende ansvarsområder: At forudgående informere os om den præcise beliggenhed af den specifikke gravplads på kirkegården, så vi kan finde den på selve dagen. Herefter at fysisk lokalisere gravpladsen, når vi fortsætter med at transportere blomsterne, efter kisten er blevet overdraget til krematoriet. Vi vil derefter omhyggeligt og respektfuldt arrangere blomsterne på gravpladsen, potentielt inklusive kistedekorationen. Efter arrangementet vil vi tage øjeblikkelige billeder af blomsterne på gravpladsen og sende disse billeder til de pårørende.
Hvis du ønsker at vide noget mere om eventuelle tilskudsmuligheder, kan du læse mere her
Tryk på et af linkene forneden, hvor du kan læse mere:
- Tilskud til begravelsen hvis afdøde er født før den 1. april 1957, eller hvis der var få midler i boet
- Tilskud til begravelsen hvis afdøde var medlem af Sygeforsikringen Danmark gr. 1 eller 2
- Efterlevelseshjælp fra bopælskommunen, hvis det er aktuelt
Vi hjælper i øvrigt når det er aktuelt med at søge om tilskud til begravelsen hos Begravelseskassen Elysium, Politiets Begravelseskasse samt tilskud til begravelsen fra visse Fagforeninger afdøde var medlem af, såfremt de yder tilskud.